Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008

Στη μόδα -και πάλι!- τα προξενιά!



Παλιά, ο γάμος γινόταν μόνο με προξενιό. Ήθελαν να ξέρουν τη γενιά της νύφης, την οικονομική οικογενειακή της κατάσταση, και την κοινωνική τάξη στην οποία ανήκε. Το προξενιό αναλάμβαναν οι συγγενείς του γαμπρού αφού γινόταν η επιλογή της κοπέλας. Δεν ήταν απαραίτητο να γνωρίζει ο γαμπρός τη νύφη, ούτε και να ζητηθεί η γνώμη του. Όσο παράξενο κι αν φαντάζει το έθιμο αυτό στις μέρες μας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Τα συνοικέσια είναι και πάλι στη μόδα, ίσως λίγο πιο εξελιγμένα.
Τα γραφεία γνωριμιών που αναλαμβάνουν να φέρουν σε επαφή τους ενδιαφερόμενους μεταξύ τους, κάνουν κυριολεκτικά και σήμερα χρυσές δουλειές. Άνθρωποι όλων των κοινωνικών τάξεων και ανεξαρτήτου ηλικίας, επηρεασμένοι από τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής, αναζητούν σ’ αυτά την εύκολη λύση. Αν και ο ανταγωνισμός από το Ίντερνετ είναι σήμερα μεγάλος, με τα chat rooms να δημιουργούν διαδικτυακές παρέες, τα γραφεία γνωριμιών υπόσχονται ασφάλεια, σοβαρότητα, εχεμύθεια και θετικό αποτέλεσμα.
Όπως περιγράφει εργαζόμενος σε γραφείο συνοικεσίων, η διαδικασία για να γίνει κάποιος μέλος ενός γραφείου γνωριμιών είναι απλή. Ο ενδιαφερόμενος παραχωρεί μια εφ’όλης της ύλης συνέντευξη στο προσωπικό του γραφείου, εξηγώντας ποιος είναι και τι πραγματικά θέλει. Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα, υπογράφεται συμβόλαιο με τον πελάτη. Οι τιμές είναι διαφορετικές για κάθε γραφείο όμως κυμαίνονται στα 400- 600 ευρώ και υπογράφονται για δύο έως πέντε χρόνια.
Δύο είναι οι κατηγορίες που επισκέπτονται τα γραφεία συνοικεσίων. Οι νέοι από 21- 35 ετών που αναζητούν μια ερωτική σχέση και οι διαζευγμένοι άνω των 40, συνήθως με παιδιά που δεν έχουν μεγάλο κύκλο γνωριμιών και δεν μπορούν να βρουν εύκολα σύντροφο. Τα γραφεία συνοικεσίων επισκέπτονται ,επίσης, κύριοι και κυρίες μέχρι 88 ετών οι οποίοι αναζητούν σύντροφο γιατί νιώθουν μοναξιά.
Η αμερικανική μόδα του speed dating , που σημείωσε τεράστια επιτυχία στην Αθήνα, σύντομα θα έρθει και στην πόλη μας. Η μόδα αυτή υπόσχεται δέκα γνωριμίες μέσα σ’ ένα βράδυ με διασκεδαστικό και γρήγορο τρόπο. Τη δυνατότητα εύρεσης συντρόφου δίνει επίσης κι ένα μηχανάκι που, προς το παρόν, κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία. Όσοι το αγοράζουν πληκτρολογούν σ’ αυτό στοιχεία του χαρακτήρα τους και το έχουν πάντα μαζί τους. Το μηχανάκι αρχίζει να χτυπάει όταν στον ίδιο χώρο βρεθούν άτομα με τα ίδια ενδιαφέροντα…


Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Συνέντευξη υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Κ. Κιλτίδη



K. Κιλτίδης: "Θέλουμε να αναστήσουμε την προδομένη ύπαιθρο"

Τα χαρτιά του άνοιξε στη «Σ» ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κωνσταντίνος Κιλτίδης. Παραδέχεται ότι σήμερα η πολιτική πραγματικότητα δεν είναι υγιής και καλεί τους συναδέλφους του να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Σε ό,τι αφορά τις κινητοποιήσεις των αγροτών που είναι στα σκαριά επισημαίνει ότι αποτελεί απόλυτο δικαίωμα του αγρότη να διεκδικεί, ενώ παράλληλα τονίζει ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι η αναγέννηση της υπαίθρου.

Συνέντευξη στη Σοφία Τουντούρη

Κ. Κιλτίδη, διάβασα στην προσωπική σας ιστοσελίδα μία φράση σας που μου έκανε εντύπωση. Λέτε «Από την πολιτική θα φύγω όρθιος…». Με τη φράση αυτή υπονοείτε ότι κάποιοι συνάδελφοί σας ρίχνουν τόσο νερό στο κρασί τους που εκτίθενται;

Και συνεχίζω τη φράση: «...Προσκυνημένος και στα γόνατα δεν πρόκειται να περπατήσω. Θα φύγω όρθιος από την πολιτική και τη ζωή». Ο άνθρωπος όπως αναφέρει ο μεγάλος φιλόσοφος και ιδεολόγος Ιωάννης Συκουτρής «καλείται να γνωρίσει τη μοίρα του και να αγωνιστεί για να τη διαμορφώσει». Στην πρώτη φράση αποτυπώνεται πλήρως η συμπεριφορά μου για τη ζωή, στη δεύτερη το περιεχόμενό της. Ασφαλώς, σήμερα δεν ζούμε στην υγιέστερη πολιτική πραγματικότητα πρέπει όμως να πορευθούμε με ξεκάθαρους κανόνες. Σεβαστές οι διαφοροποιήσεις του καθενός, αρκεί να είναι γνωστές και φανερές. Από εκεί και πέρα ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι αδυναμίες της πολιτικής της κυβέρνησης στον αγροτικό τομέα;

Οι υστερήσεις έχουν να κάνουν με συγκριτικά μεγέθη. Με πολιτικές που εφαρμόστηκαν και δεν είχαν ούτε περιεχόμενο ούτε μακροπρόθεσμους στόχους για τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Γιατί δε μπορεί να ασκείς αγροτική πολιτική μόνο με επιδοτήσεις και να μην έχεις ρίξει το βάρος σου στην παραγωγή, σε έργα υποδομής, αναδασμούς, αρδευτικά δίκτυα και φράγματα για να βελτιώσεις τις συνθήκες άσκησης της γεωργίας, να ρίξεις το κόστος παραγωγής και να δώσεις προοπτική στους ανθρώπους της υπαίθρου που το έλλειμμά τους σε ενημέρωση και κατάρτιση είναι τρομακτικό. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος της τραγικότητας, στο Γ’ Κ.Π.Σ. δεν είχε προγραμματιστεί ούτε ένα έργο άρδευσης! Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, τόσα χρόνια, δεν είχε παρουσία στην περιφέρεια με υπηρεσίες για να παίξουν τον στρατηγικό και συντονιστικό τους ρόλο, και τούτο επιτυγχάνεται σήμερα με την ίδρυση των Τοπικών Κέντρων Αγροτικής Ανάπτυξης στην ύπαιθρο, σε κάθε γωνιά της χώρας, με διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας με τις υπηρεσίες της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτή την προδομένη ύπαιθρο θέλουμε να αναστήσουμε γιατί πιστεύουμε στη δυναμική του πρωτογενή τομέα. Η γη παράγει αξίες και μπορεί να αποτελέσει το κέντρο βάρους της τοπικής ανάπτυξης. Τώρα που η ιστορία άλλαξε σελίδα και ξαναδείχνει την κατοίκηση και την ανάπτυξη της υπαίθρου, προχωρούμε μπροστά και στη Δ’ Προγραμματική Περίοδο δίνουμε τις κατευθύνσεις για μια πιο ανταγωνιστική και ποιοτική γεωργία, με σημαντικές υποδομές που στηρίζουν τον Έλληνα αγρότη και κτηνοτρόφο, ενεργοποιώντας τους γυναικείους συνεταιρισμούς που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του αγροτικού χώρου στο διατροφικό τομέα και στον αγροτουρισμό. Ενισχύουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, δίνουμε την απαραίτητη ώθηση στην παραγωγή και προώθηση ποιοτικών προϊόντων και για πρώτη φορά συνδέουμε την εξέλιξη του πρωτογενή τομέα με τον δασικό χώρο που είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη της φυτικής και ζωικής παραγωγής και του περιβάλλοντος. Με στοχευμένες παρεμβάσεις πιστεύουμε ότι θα γίνει πράξη η αναζωογόνηση της υπαίθρου.

Επί της θητείας σας στο υπουργείο δεν είχαμε μεγάλες κινητοποιήσεις από τους αγρότες. Από συνδικαλιστές αγρότες πληροφορούμαι, ωστόσο, ότι ετοιμάζουν κινητοποιήσεις μέσα στον Σεπτέμβριο, καθώς διαμαρτύρονται ότι το κόστος παραγωγής αυξάνεται διαρκώς και οι επιδοτήσεις καθυστερούν σημαντικά, ενώ στους περισσότερους δεν δίνονται αποζημιώσεις για τις ζημίες από φυσικές καταστροφές. Πώς θα αντιδράσει το υπουργείο;

Ούτε καταστέλλουμε, ούτε βεβαίως διεγείρουμε τις αγροτικές κινητοποιήσεις. Είναι δογματική αυτή η θέση μου. Είναι δικαίωμα του αγρότη η διεκδίκηση και σίγουρα με την παράμετρο των φυσικών κινδύνων που έχει η αγροτική παραγωγή και των απρόβλεπτων παραγόντων, με επιπτώσεις στο ζωικό κεφάλαιο, υπάρχουν ζητήματα που δημιουργούνται. Με συνεργασία και κατανόηση όλων πεποίθησή μου είναι ότι θα εξευρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

Η περίφημη Επιστροφή Φόρου κατανάλωσης για το αγροτικό πετρέλαιο δεν φαίνεται να ικανοποίησε τους Έλληνες αγρότες…

Στη συγκεκριμένη αρνητική, όπως γνωρίζετε, συγκυρία η Ελληνική Πολιτεία έδωσε αυτό που μπορούσε να δώσει, και εκτιμώ ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι αγρότες έμειναν ικανοποιημένοι από την επιστροφή φόρου. Δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι για πρώτη φορά δόθηκε επιστροφή πετρελαίου και στους κτηνοτρόφους.

Κύριε Κιλτίδη, για ποιο λόγο προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας και μάλιστα σε αφθονία βλέπουμε να εισάγονται και από το εξωτερικό;

Δυστυχώς, οι κανόνες συνύπαρξης στους διεθνείς οργανισμούς και γενικότερα στην ελεύθερη διακίνηση αγαθών και προϊόντων είναι γνωστοί. Η άμυνά μας είναι να πετύχουμε στον βαθμό που μπορούμε τη μεγιστοποίηση της ποιότητας και τη μείωση του κόστους παραγωγής ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι εισαγωγές. Το κρίσιμο σημείο για εμάς όμως είναι να διεισδύουμε πιο επιθετικά στις αγορές του εξωτερικού με τα δικά μας προϊόντα αναδεικνύοντας την ταυτότητα και την ποιοτική τους αξία και να δούμε το θέμα της εξαγωγικής μας δραστηριότητας με μεγαλύτερη ένταση.

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει το υπουργείο τους επόμενους μήνες; Σε ποιους τομείς θα δοθεί μεγαλύτερη βάση;

Μπροστά μας έχουμε την πρόκληση της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου 2007 – 2013 που στο διά ταύτα, θα πρέπει να υλοποιηθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ύστερα από έναν χρόνο εξαντλητικής δημόσιας διαβούλευσης, συνεργασίας και προετοιμασίας υπουργείου – αγροτοσυνδικαλιστικών φορέων και αγροτών.

Στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» έχουν πρωτεύουσα θέση οι αγροτικές υποδομές (αναδασμοί, αρδευτικά δίκτυα και φράγματα). Πιστεύω ότι ενεργοποιώντας όλες τις παραγωγικές γεωργικές δυνάμεις του τόπου μας, με τον συντονισμό του υπουργείου και τη συμμετοχή των αγροτών, θα αξιοποιηθούν τα έργα που θα γίνουν και θα υπηρετηθεί ο στόχος της αναγέννησης της υπαίθρου που άλλωστε είναι εθνικός μας στόχος.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη" στις 6/9/2008)

Ξενοδοχείο… «γερασμένων» πολυκατοικιών η Θεσσαλονίκη!

ΤΟ 75% ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΟΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Πεσμένοι σοβάδες, σπασμένοι σωλήνες και κατεστραμμένοι τοίχοι συνθέτουν την εικόνα μερικών από τα παλαιότερα κτίρια της πόλης. Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το γεγονός ότι περίπου το 75% του αριθμού των κτιρίων στη Θεσσαλονίκη δεν πληροί τις σύγχρονες αντισεισμικές διατάξεις με τον κίνδυνο κατάρρευσης ορατό στην περίπτωση εκδήλωσης σεισμού. Σύμφωνα με μελέτη, τέτοιου είδους κατασκευές φιλοξενούνται ως επί το πλείστον στο ιστορικό κέντρο και κυρίως στις οδούς Αγγελάκη, Αριστοτέλους και Εγνατία.

Της Σοφίας Τουντούρη

Γεμάτη με κτίρια ηλικίας δύο αιώνων είναι η Θεσσαλονίκη, καθώς το υψηλό κόστος για την ενίσχυση και τον έλεγχό τους δεν επιτρέπει στους ιδιοκτήτες την σωστή συντήρησή τους, με αποτέλεσμα να είναι διαρκής ο κίνδυνος κατάρρευσης σε περίπτωση σεισμού. Εντυπωσιακό είναι, όμως, το γεγονός ότι πολλά από τα κτίρια χρονολογούνται από τη Μικρασιατική Καταστροφή, καθώς τότε είχαν χτιστεί με στόχο την στέγαση των χιλιάδων προσφύγων. «Περίπου το 75% του αριθμού των κτιρίων στην πόλη δεν πληρούν τις σύγχρονες αντισεισμικές διατάξεις με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν σε περίπτωση εκδήλωσης μεγάλου σεισμού. Χρονολογούνται δηλαδή πριν από το 1959 και μέχρι το 1985.» δήλωσε στη «Σ» ο διευθυντής ερευνών του Ινστιτούτου Τεχν. Σεισμολ. Και Αντισεισμικών Κατασκευών (ΙΤΣΑΚ), κ. Βασίλης Λεκίδης. Σύμφωνα με μελέτες τα περισσότερα κτίρια στη Θεσσαλονίκη, είναι κατασκευασμένα βάσει του παλιού κανονισμού, καθώς σύμφωνα με τον νέο (που άρχισε να εφαρμόζεται το 2003) δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα του μπετόν, στη θεμελίωση και στην διαμόρφωση των στιλωμάτων. «Στις οικοδομές από το ’85 και μετά δεν παρουσιάζεται κανένας κίνδυνος, καθώς από τότε και μέχρι τον κανονισμό του 2003, δεν υπάρχουν σοβαρές διαφοροποιήσεις» υπογράμμισε ο κ. Λεκίδης.

Το ερώτημα, ωστόσο, που προκύπτει είναι το τι μέλλει γενέσθαι με τα συγκεκριμένα κτίρια τα οποία –όπως προκύπτει- κρύβουν πολλούς κινδύνους για τους κατοίκους. Το κόστος είναι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τους περισσότερους ιδιώτες, καθώς στοιχίζει πολύ ακριβά η αναπαλαίωση, η ενίσχυση και η πληρωμή μηχανικών για τους απαραίτητους ελέγχους των κτιρίων. «Στα δημόσια κτίρια οι έλεγχοι προχωρούν, μπορεί να προχωρούν αργά αλλά τουλάχιστον γίνονται. Ίσως θα πρέπει η πολιτεία να πιέσει περισσότερο, ώστε να γίνονται πιο εντατικοί έλεγχοι» ανέφερε ο κ. Λεκίδης.

Πού εντοπίζονται τα παλαιότερα κτίρια

Σύμφωνα με μελέτη που εντάσσεται στο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα» του δήμου Θεσσαλονίκης για τα έτη 2007-2010, από την Εγνατία μέχρι την Παραλία και από την οδό Αγγελάκη μέχρι την Αριστοτέλους υπάρχουν παλιές πολυκατοικίες, ο μέσος όρος των οποίων είναι 6,6 όροφοι. Αυτοί που προτιμούν τις οικοδομές αυτές είναι κυρίως φοιτητές, οι οποίοι θέλουν να βρίσκονται στο κέντρο για γρήγορες μετακινήσεις. Παρόμοια κτίρια μπορεί κανείς να συναντήσει στην Άνω Πόλη, στην περιοχή του Βαρδάρη αλλά και στην ανατολική Θεσσαλονίκη από την οδό Κένεντι μέχρι την Δελφών και την Παπάφη. Αν και οι νέες κατασκευές στην πόλη βρίσκονται σε καλό επίπεδο και ξεφυτρώνουν από παντού νέα κτίρια διαρκώς, φαίνεται πως το μη ανανεωμένο κτιριακό απόθεμα είναι αυτό που δημιουργεί προβλήματα. Το σίγουρο είναι ότι τα κτίρια αυτά χρειάζονται ενίσχυση ώστε και να παραμένουν γερά θυμίζοντας σε όλους την αίγλη της παλιάς Θεσσαλονίκης, αλλά φυσικά να είναι και ασφαλή για τους ενοίκους και τους ιδιοκτήτες τους.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Σήμερα στη Θεσσαλονίκη στις 22/1/2008)

Τι συμβαίνει με τα αδέσποτα;


ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ

Αναπάντητες εδώ και χρόνια παραμένουν οι καταγγελίες πολιτών και φιλοζωικών οργανώσεων για το πού καταλήγουν τα αδέσποτα ζώα που εξάγονται στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα σε εργαστήρια. Ωστόσο, μέχρι σήμερα καμία από αυτές δεν έχει επιβεβαιωθεί, ενώ την ίδια ώρα κυκλώματα εμπορίας αδέσποτων ζώων «ανθίζουν» χωρίς στην ουσία να παρανομούν αφού ο νόμος δεν απαγορεύει την μετακίνηση και την πώλησή τους σε χώρες της Ε.Ε.. Εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων μιλώντας στη «Σ» χαρακτηρίζουν ελλιπή τον νόμο και ανεπαρκή την εφαρμογή του στη χώρα μας.

Της Σοφίας Τουντούρη

Αεροπορικώς γίνεται κυρίως η εξαγωγή των αδέσποτων ζώων σε χώρες του εξωτερικού όπου η κατάληξη τους παραμένει ένα μυστήριο καθώς προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί καμία από τις καταγγελίες που κάνουν λόγο για πώληση αδέσποτων σε πειραματικά εργαστήρια. «Ανεπίσημα έχουμε πολλές καταγγελίες, δεν έχουν όμως αποδειχθεί. Περίπου 500 ζώα έχουν εξαχθεί τα τελευταία δύο χρόνια μόνο από την Αττική» δήλωσε στη «Σ» ο κτηνίατρος της Ελληνικής Φιλοζωικής Εταιρείας, κ. Τάσος Κανούρης ο οποίος υπογράμμισε πως ο έλεγχος εναπόκειται στους υπαλλήλους των αεροπορικών εταιρειών και όχι στο κράτος. «Ο κάθε υπάλληλος είναι υποχρεωμένος να ζητήσει διαβατήριο όμως αυτό δεν τους το επιβάλλει κάποια νομοθεσία» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία» κ. Σάββας Βασιλειάδης εξέφρασε την ικανοποίησή του στον τομέα του ελέγχου. Μάλιστα, μιλώντας στη «Σ» επισήμανε ότι ο ίδιος έχει εμποδίσει την αερομεταφορά ζώων που έκρινε ότι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις και δεν είχαν επαρκείς διευκρινίσεις για να πετάξουν. «Θεωρώ ότι το αεροδρόμιο “Μακεδονία” κάνει ό,τι πρέπει να κάνει. Βρισκόμενος αντιμέτωπος με τέτοιες καταστάσεις, ο αερολιμένας, έχει τις συνεργασίες που χρειάζεται με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις αρμόδιες αρχές και μέσω των αεροπορικών εταιρειών -στις οποίες έχουμε στείλει αυτές τις απαιτήσεις για ελέγχους- δραστηριοποιούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση» ανέφερε ο κ. Βασιλειάδης, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως «κανένας υπάλληλος δεν κάνει του κεφαλιού του», καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες τις οποίες καλείται να εφαρμόσει.

Δεν παρανομούν

Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε το 2004 στην επίσημη ιστοσελίδα της Αμερικανικής Εταιρείας Φυσιολογίας με τίτλο «Από πού παίρνουν τα ζώα οι επιστήμονες», αναφέρεται ότι η χρήση σκύλων και γάτων για έρευνα εποπτεύεται από την Πράξη Προστασίας των ζώων. «Τα ζώα που εξάγονται είναι συνήθως νεαρά, ηλικίας 3μηνών μέχρι και 1 έτους» επισήμανε ο κτηνιάτρος Τάσος Κανούρης. Κενά παρουσιάζει σύμφωνα με τις φιλοζωικές οργανώσεις ο νόμος 3170/2003, καθώς ορίζει, μεταξύ άλλων, ότι απαγορεύεται τα αδέσποτα της χώρας να χρησιμοποιηθούν ως πειραματόζωα εντός των συνόρων της χωρίς ωστόσο να απαγορεύει την χρήση τους αυτή σε χώρες της Ε.Ε.

Δεν υπάρχει έλεγχος

Ο ανεπαρκής έλεγχος στη διακίνηση των ζώων είναι κατά κύριο λόγο η αιτία του προβλήματος. Σε αντίθεση με άλλες χώρες του εξωτερικού, στην Ελλάδα -ενώ προβλέπονται πρόστιμα- μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Κανούρη, δεν έχει επιβληθεί σε κανέναν, καθώς κανένα πολίτης δεν έχει κριθεί ότι παρανομεί. «Υπάρχουν πρόστιμα αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε ούτε έναν άνθρωπο. Ο νόμος υπάρχει, το θέμα είναι ποιος τον εφαρμόζει» τόνισε ο κτηνιάτρος κ. Κανούρης, ο οποίος ανέφερε ως παράδειγμα την απουσία μηχανήματος ελέγχου των microchip στα ελληνικά αεροδρόμια. «Κανείς δεν τσεκάρει τα μικροτσίπ με αποτέλεσμα να μπορούν να πετούν άλλα ζώα αντί άλλων. Δεν υπάρχει το μηχάνημα, δεν το έχουν αγοράσει ακόμη σε κανένα αεροδρόμιο της χώρας. Ο νόμος αν εφαρμοζόταν τώρα το καλοκαίρι κανείς δεν θα μπορούσε να πάει σε νησί με το σκυλί του» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο εξωτερικό

Στις χώρες του εξωτερικού τα μέτρα είναι πιο αυστηρά. Για παράδειγμα, οι οδηγοί που διακινούν ζώα δεν περνούν από τη Γαλλία καθώς εκεί όποιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις τιμωρείται με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 6.000 ευρώ. «Υπάρχουν οικογένειες που πραγματικά τα υιοθετούν. Δεν ξέρω τι γίνεται στις μαζικές μετακινήσεις, όταν δηλαδή βάζουν στα αεροπλάνα 10 ζώα» επεσήμανε ο κ. Κανούρης.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Σήμερα στη Θεσσαλονίκη στις 26/6/2008)

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Φοβούνται να περάσουν
στο απέναντι πεζοδρόμιο

Ένας στους δύο Θεσσαλονικείς νιώθει ανασφάλεια στο να διασχίσει πεζός σηματοδοτούμενη διάβαση στην οδό Τσιμισκή συνοδεύοντας ανήλικο ενώ περίπου το 40% των ερωτηθέντων ζητά άμεση απομάκρυνση των παρανόμως σταθμευμένων αυτοκινήτων από τους πεζόδρομους της πόλης.

Της Σοφίας Τουντούρη

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε στο 4ο Επιχειρηματικό Φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του ΑΠΘ, κ. Σωκράτης Μπάσμπας, ύστερα από έρευνες που έγιναν το 2007 και το 2008 και με τη συμπλήρωση 300 περίπου ερωτηματολογίων για την κάθε μία.

Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από 4 στους 10 πεζούς εκφράζουν τον φόβο για τυχόν εμπλοκή τους σε περιστατικό με ΙΧ διασχίζοντας την πλατεία Αριστοτέλους, ενώ ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 55% ότι απλώς διασχίζει τους πεζόδρομους της Ικτίνου και της Αριστοτέλους προκειμένου να βρεθεί σε ένα άλλο σημείο της πόλης. Τέλος, 1 στους 3 θεωρεί ότι οι δύο πεζόδρομοι του κέντρου της Θεσσαλονίκης δεν είναι ούτε πρακτικοί ούτε και ελκυστικοί ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, που αγγίζει το 40%, επιθυμεί να απομακρυνθούν αμέσως από την περιοχή τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα αλλά και τα τραπεζοκαθίσματα.

«Πάντα τα όρια ανάμεσα στο λογικό και στο μέτρο είναι τα δύσκολα. Ο μεν ιδιοκτήτης της εκάστοτε καφετέριας θέλει περισσότερο χώρο, ο πεζός θέλει την άνεσή του αλλά ο πεζός άλλη στιγμή θέλει να βρει και χώρο να καθίσει στις καφετέριες αυτές. Προσωπικά είμαι της άποψης ότι χρειαζόμαστε λιγότερα τραπεζοκαθίσματα για να εξυπηρετούνται ευκολότερα οι πεζοί» ανέφερε μιλώντας στη «Σ» ο αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού κ. Βενιαμίν Καρακωστάνογλου και πρόσθεσε: «Πρέπει να αποφασίσουμε η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του φραπέ και του χαβαλέ ή η πόλη η σοβαρή που το κύριο μέλημα των κατοίκων είναι να εργάζονται ή να περιδιαβαίνουν την πόλη;»

Υπενθυμίζεται, ότι σε παλαιότερη σχετική έρευνα του ίδιου τμήματος το 2005, σε δείγμα περίπου 190 ατόμων, το 60% απάντησε ότι θα χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του ποδήλατο από τον χώρο όπου άφησε το αυτοκίνητό του μέχρι τον τελικό προορισμό του, εάν το δίτροχο διατίθετο δωρεάν.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη)

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2008

PATIENCE...

Έπειτα από πολύ μεγάλο διάστημα επέστρεψα δυναμικά και στην πόλη και στο...αγαπημένο μου ιστολόγιο.

Σήμερα το πρωί ο πιο αγαπημένος μου συνάδελφος έκανε μία διαπίστωση: "Σοφία τρελλάθηκες, είσαι καλά;" με ρώτησε. Και κατάλαβα ότι είχε δίκιο.

Λίγο η ζέστη, λίγο το χαοτικό μποτιλιάρισμα λόγω ΔΕΘ, λίγο οι εξοντωτικές ημέρες μου που περνούν και μοιάζουν να μην τελειώνουν ποτέ σε συνδυασμό με την εξεταστική μου που αρχίζει αύριο, φαίνεται πως μ' έχουν τρελλάνει.
Αυτό διαπίστωσε και ο Χρήστος και αποφάσισε να με οδηγήσει κατευθείαν... στο τρελλοκομείο. Έτσι, μου ανέθεσε, χωρίς οίκτο, να του ετοιμάσω 2 σελίδες για την εφημερίδα...όταν με όλη μου τη χάρη του είπα ότι σκοπεύω να φύγω νωρίς, μου έριξε ένα βλέμμα βεβαιώνοντάς με ότι σήμερα δεν θα φύγω από το γραφείο προτού δύσει ο ήλιος.

"Said woman take it slow
Things will be just fine
You and I'll just use a little patience"
...αγαπημένο τραγούδι...αγαπημένο συγκρότημα...