Από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία» κ. Σάββας Βασιλειάδης εξέφρασε την ικανοποίησή του στον τομέα του ελέγχου. Μάλιστα, μιλώντας στη «Σ» επισήμανε ότι ο ίδιος έχει εμποδίσει την αερομεταφορά ζώων που έκρινε ότι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις και δεν είχαν επαρκείς διευκρινίσεις για να πετάξουν. «Θεωρώ ότι το αεροδρόμιο “Μακεδονία” κάνει ό,τι πρέπει να κάνει. Βρισκόμενος αντιμέτωπος με τέτοιες καταστάσεις, ο αερολιμένας, έχει τις συνεργασίες που χρειάζεται με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις αρμόδιες αρχές και μέσω των αεροπορικών εταιρειών -στις οποίες έχουμε στείλει αυτές τις απαιτήσεις για ελέγχους- δραστηριοποιούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση» ανέφερε ο κ. Βασιλειάδης, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως «κανένας υπάλληλος δεν κάνει του κεφαλιού του», καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες τις οποίες καλείται να εφαρμόσει.
Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε το 2004 στην επίσημη ιστοσελίδα της Αμερικανικής Εταιρείας Φυσιολογίας με τίτλο «Από πού παίρνουν τα ζώα οι επιστήμονες», αναφέρεται ότι η χρήση σκύλων και γάτων για έρευνα εποπτεύεται από την Πράξη Προστασίας των ζώων. «Τα ζώα που εξάγονται είναι συνήθως νεαρά, ηλικίας 3μηνών μέχρι και 1 έτους» επισήμανε ο κτηνιάτρος Τάσος Κανούρης. Κενά παρουσιάζει σύμφωνα με τις φιλοζωικές οργανώσεις ο νόμος 3170/2003, καθώς ορίζει, μεταξύ άλλων, ότι απαγορεύεται τα αδέσποτα της χώρας να χρησιμοποιηθούν ως πειραματόζωα εντός των συνόρων της χωρίς ωστόσο να απαγορεύει την χρήση τους αυτή σε χώρες της Ε.Ε.
Ο ανεπαρκής έλεγχος στη διακίνηση των ζώων είναι κατά κύριο λόγο η αιτία του προβλήματος. Σε αντίθεση με άλλες χώρες του εξωτερικού, στην Ελλάδα -ενώ προβλέπονται πρόστιμα- μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Κανούρη, δεν έχει επιβληθεί σε κανέναν, καθώς κανένα πολίτης δεν έχει κριθεί ότι παρανομεί. «Υπάρχουν πρόστιμα αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε ούτε έναν άνθρωπο. Ο νόμος υπάρχει, το θέμα είναι ποιος τον εφαρμόζει» τόνισε ο κτηνιάτρος κ. Κανούρης, ο οποίος ανέφερε ως παράδειγμα την απουσία μηχανήματος ελέγχου των microchip στα ελληνικά αεροδρόμια. «Κανείς δεν τσεκάρει τα μικροτσίπ με αποτέλεσμα να μπορούν να πετούν άλλα ζώα αντί άλλων. Δεν υπάρχει το μηχάνημα, δεν το έχουν αγοράσει ακόμη σε κανένα αεροδρόμιο της χώρας. Ο νόμος αν εφαρμοζόταν τώρα το καλοκαίρι κανείς δεν θα μπορούσε να πάει σε νησί με το σκυλί του» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στις χώρες του εξωτερικού τα μέτρα είναι πιο αυστηρά. Για παράδειγμα, οι οδηγοί που διακινούν ζώα δεν περνούν από τη Γαλλία καθώς εκεί όποιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις τιμωρείται με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 6.000 ευρώ. «Υπάρχουν οικογένειες που πραγματικά τα υιοθετούν. Δεν ξέρω τι γίνεται στις μαζικές μετακινήσεις, όταν δηλαδή βάζουν στα αεροπλάνα 10 ζώα» επεσήμανε ο κ. Κανούρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου