Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Ποδηλατική επανάσταση στη Θεσσαλονίκη


Μπορεί η Θεσσαλονίκη να γίνει Κοπεγχάγη; Ομόφωνα οι φίλοι του ποδηλάτου απαντούν πως μπορεί, αρκεί να γίνουν τα απαραίτητα βήματα. Η «επανάσταση» έχει ξεκινήσει, και γίνεται στους δύο τροχούς, χάρη στους φανατικούς υποστηρικτές του ποδηλάτου. Μέρα με τη μέρα η ιδέα της χρήσης του κερδίζει έδαφος και οι ανεξάρτητες πρωτοβουλίες οργανώνουν δράσεις σε μια προσπάθεια ανάδειξης ενός νέου, πιο υγιεινού και σίγουρα πιο οικονομικού τρόπου μετακίνησης. Ποδηλατιστές, έμποροι, εκπρόσωποι φορέων και απλοί πολίτες μιλούν στην «F.S.» γι’ αυτό το νέο κίνημα που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, συμφωνώντας ότι το ποδήλατο δεν είναι «μόδα που θα περάσει», αλλά «βασική ανάγκη».
Επενδύοντας περίπου 250 ευρώ μπορείτε να αγοράσετε ένα καλό ποδήλατο για καθημερινή χρήση. Τι κερδίζετε; Χρόνο, χρήμα και άψογη φυσική κατάσταση. Αυτό υποστηρίζουν τα μέλη των ανεξάρτητων πρωτοβουλιών πολιτών που διοργανώνουν διαρκώς δράσεις με στόχο μια καλύτερη ποιότητα ζωής στην πόλη. «Αυτό που θέλουμε είναι μια βιώσιμη πόλη που να μας χωράει όλους. Το ποδήλατο έχει να κάνει με την κοινωνικότητα. Είναι η άλλη αντίληψη της πόλης» αναφέρει το μέλος της πρωτοβουλίας Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης Μελίνα Σαμαρούδη, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι να βρεθούν οικονομικές και όχι πολυέξοδες λύσεις προκειμένου οι πολίτες να αγκαλιάσουν κι αυτό το μέσο μετακίνησης.

της Σοφίας Τουντούρη

Οι ποδηλάτες συμφωνούν ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη παιδείας, ενώ τονίζουν ότι το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος βιώσιμης κινητικότητας όπου θα συνυπάρχουν ποδηλάτες, πεζοί και τα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης. Την ίδια ώρα είναι απαραίτητη η δημιουργία χώρων στάθμευσης των ποδηλάτων, αναγνώριση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, δυνατότητα μεταφοράς του με λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ και τρένα, αλλά και βελτίωση των ποδηλατόδρομων βάσει επιστημονικής μελέτης.
Ο κ. Τιμαμόπουλος, με στόχο τη διεύρυνση της ιδέας της χρήσης ποδηλάτου στην πόλη, θα καταθέσει πρόταση για τη δημιουργία ενός επιμελητηρίου, ενός επίσημου δηλαδή φορέα για το ποδήλατο, στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. «Πρέπει να κάνουμε ένα επιμελητήριο που δεν θα έχει καμία σχέση με το κράτος και θα μπορεί να  διαχειριστεί εξολοκλήρου τον κλάδο του ποδηλάτου. Επιχειρηματίες, ποδηλατιστές, ξενοδόχοι, έμποροι, ακόμη και η Εκκλησία, μπορούν όλοι μαζί να βοηθήσουν στην εξάπλωση της ιδέας της χρήσης ποδηλάτου» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Έλλειψη υποδομών
Την ίδια ώρα ο  πρόεδρος της Ένωσης Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας-Θράκης Θωμάς Τιμαμόπουλος μιλά για δεκαπλασιασμό των χρηστών ποδηλάτου τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας παράλληλα ότι το κράτος πρέπει να είναι σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια, αφού οι ποδηλάτες νιώθουν αποκλεισμένοι στην ίδια τους την πόλη.
Το βασικότερο ερώτημα που γεννάται, όμως, είναι αν οι υποδομές είναι επαρκείς για να καλύψουν τις ανάγκες ενός ποδηλάτη. «Το θέμα των υποδομών είναι περίπλοκο. Οι ποδηλατόδρομοι σήμερα παρουσιάζουν εγκατάλειψη και είναι κάτι που το είχαμε προβλέψει. Είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε αφιλοκερδώς προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση» τονίζει η κ. Σαμαρούδη.

Προβληματισμένοι οι έμποροι
Από την άλλη, προβληματισμένοι εμφανίζονται οι έμποροι ποδηλάτων, καθώς μια έντονη αντίθεση παρατηρείται στον κλάδο τους. Ενώ όλα δείχνουν πως θα έπρεπε να ανθεί, αφού το αγοραστικό κοινό αυξάνεται, η οικονομική κρίση και το γεγονός ότι ανοίγουν όλο και περισσότερα καταστήματα φαίνεται ότι κρατά τα επίπεδα στην πώληση στάσιμα. «Τα τελευταία πέντε χρόνια σημειώθηκε η μεγάλη αλλαγή. Το αγοραστικό κοινό αυξήθηκε, όμως αυξήθηκαν και τα μαγαζιά. Γι’ αυτό πλέον η πίτα μοιράζεται. Ενώ η τάση στην πώληση ποδηλάτων θα έπρεπε να είναι αυξητική, παραμένει σταθερή τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που δείχνει πως η οικονομική κρίση μάς έχει επηρεάσει πολύ. Όταν κάποιος δεν έχει λεφτά δεν θα αγοράσει ποδήλατο» αναφέρει ο ιδιοκτήτης καταστήματος ποδηλάτων Ελευθέριος Μπότσκαρης.

Ποδηλατικό Καρναβάλι και φέτος την Τσικνοπέμπτη
Με στόχο το πάντρεμα της παράδοσης του καρναβαλιού με την αναβίωση της παράδοσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα διοργανώνεται και φέτος στη Θεσσαλονίκη, στις 24 Φεβρουαρίου, το 2ο Ποδηλατικό Καρναβάλι. Μεταμφιεσμένοι ποδηλάτες θα παρελάσουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με το βασιλιά καρνάβαλο και τη βασίλισσα του καρναβαλιού πάνω σε αποκριάτικα άρματα και πολλές θεματικές ομάδες καρναβαλιστών. Με μότο τους «Ναι, στο ποδήλατο», οι διοργανωτές του Ποδηλατικού Καρναβαλιού επιθυμούν συμβολικά να προτείνουν στους Θεσσαλονικείς έναν άλλο τρόπο μετακίνησης, χωρίς αυτοκίνητα, περνώντας παράλληλα ένα οικολογικό μήνυμα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης. Μετά την παρέλαση θα ακολουθήσει ξέφρενο γλέντι για όλη την πόλη, με φαγητό, κρασί και ζωντανή μουσική μέχρι την επόμενη μέρα, ενώ θα γίνει και η παραδοσιακή καύση του βασιλιά καρνάβαλου.




Ποδηλατοκούριερ στην πόρτα σας
Η πρώτη εταιρεία ποδηλατοκούριερ είναι γεγονός και έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Μετράει λίγο πάνω από δύο μήνες λειτουργίας και παρέχει υπηρεσίες αποστολής και παράδοσης δεμάτων άμεσα και γρήγορα σε ολόκληρη την πόλη. Αυτό που τη διαφοροποιεί από τις άλλες εταιρείες κούριερ είναι ότι η μεταφορά των δεμάτων γίνεται αποκλειστικά με ποδήλατα. «Η ιδέα ξεκίνησε στο πλαίσιο της προώθησης, αλλά και της κάλυψης μιας ανάγκης που έλειπε, της ανάγκης για ταχύτατη παράδοση δεμάτων μέσα στην πόλη. Σκεφτείτε ότι ένα μηχανάκι κάνει ακριβώς τον ίδιο χρόνο για την παράδοση ενός δέματος» τονίζει στην «F.S.» ο ιδιοκτήτης της Bike2Door Κώστας Συμελίδης.
Οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών εκτείνονται μέχρι τα όρια της περιφερειακής οδού της πόλης και οι περιοχές που εξυπηρετούνται χωρίζονται σε δύο ζώνες, που καθορίζουν και τις χρεώσεις. «Με 3 ευρώ μπορεί κάποιος μέσα σε μία ώρα να στείλει ένα φάκελο ή ένα δέμα στη Ζώνη 1, που περιλαμβάνει περιοχές του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Από κει και πέρα, ανάλογα με το τι θέλει ο πελάτης προσαρμόζονται και οι τιμές» αναφέρει ο κ. Συμελίδης.
Οι ποδηλάτες συμφωνούν ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη παιδείας, ενώ τονίζουν ότι το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος βιώσιμης κινητικότητας όπου θα συνυπάρχουν ποδηλάτες, πεζοί και τα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης.
Ποδηλατοκούριερ στη Θεσσαλονίκη

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ FREE SUNDAY ΣΤΙΣ 12-13/2/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: