Τρίτη 5 Απριλίου 2011

B. ΜΠΑΡΜΠΑ: "Δεν μ' έχει απορρίψει άντρας ποτέ"

 Η Βάνα Μπάρμπα αποκαλύπτει στη Σοφία Τουντούρη ότι θέλει να ερωτευτεί, όχι για να «χάσει τα αυγά και τα πασχάλια», αλλά για να βρει έναν σύντροφο ζωής, παραδέχεται ότι δεν θα έκανε σχέση με έναν άντρα μικρότερο σε ηλικία, μετανιώνει που μεγαλώνει μόνη της τη Φαίδρα, προαναγγέλλει ότι θα γράψει βιβλίο για τη διαδρομή της και συζητάει με τη ΝΕΤ για την παρουσίαση ενός ανατρεπτικού μεταμεσονύχτιου talk show από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Το ραντεβού μας δίνεται στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Είναι μεσημέρι και η πτήση της προσγειώνεται με περίπου δύο ώρες καθυστέρηση. Φτάνει. Είναι ήρεμη παρά την ταλαιπωρία. Άβαφη, απλά ντυμένη αλλά ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις και ξεκινάμε για το αυτοκίνητο. Στη διαδρομή, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη γυρίσει το βλέμμα του να την κοιτάξει. Είναι γοητευτική και το ξέρει. Περπατάει με άλλον αέρα, τον αέρα του απόλυτου θηλυκού. Βάζω μπρος και αμέσως τηλεφωνεί στην κόρη της, Φαίδρα Θεοδώρα, για να δει αν είναι όλα καλά. Τελικά και τα απόλυτα sex symbols είναι πάνω απ' όλα μητέρες, σκέφτομαι. Κλείνει και πιάνουμε συζήτηση. Δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία στον Μπουτάρη. Είμαι θαυμάστριά. Με ενοχλεί το βλαχομπαρόκ. Και με ενοχλεί αυτή η προσπάθεια να βγάλουν κάποιοι τον Μπουτάρη γραφικό επειδή είναι ανατρεπτικός. Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά δεν τον αντέχουν, είναι πάνω από το σύστημά τους” μου λέει. Φτάνουμε στο ξενοδοχείο Daios όπου μένει κάθε φορά που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη. Ανεβαίνουμε στη σουίτα της και με θέα τον Θερμαϊκό ξεκινάμε τη συνέντευξη. Είναι ευγενική αλλά ξέρει να ζητάει αυτό που θέλει. Είναι celebrity αλλά όχι σνομπ. Είναι αυθεντική αλλά όχι αυθάδης. Είναι 100% θηλυκό και το γνωρίζει. Με μαγνητόφωνο ή χωρίς, είμαι πια βέβαιη, ότι η Βάνα Μπάρμπα θα μου απαντούσε το ίδιο ειλικρινά σε ό,τι κι αν τη ρωτούσα. Κι αυτό είναι που την κάνει πραγματική σταρ. 
Η παράστασή σας που ανεβαίνει αυτό το μήνα και στη Θεσσαλονίκη έχει τίτλο «50 Χρόνια Έρωτας». Τι πραγματεύεται;
Είναι η διαδρομή του Έλληνα στον έρωτα. Δηλαδή, το πώς ερωτεύεται τα τελευταία πενήντα χρόνια. Αλλιώς το '60, αλλιώς το '70, αλλιώς τώρα. Είναι μία πορεία με υπερβολές που ξεκινά ρομαντικά μέσα από τις οικονομικές ανέχειες, όταν ο Έλληνας δεν είχε χρήματα και φτάνει μέχρι την ασυδοσία του 2010 όπου εκεί πλέον οι άνθρωποι μπαίνουν σε κουτιά. Υπάρχουν καινούριες συμπεριφορές: Μετροσέξουαλ, μιλφ, όλα αυτά τα νέα είδη που γνωρίσαμε από το ίντερνετ και κατηγοριοποιούν τους ανθρώπους. Η παράσταση είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα εμάς και το κοινό.

Εσάς ποια δεκαετία σας αντιπροσωπεύει στον έρωτα;
Σαφώς η δεκαετία του '80 γιατί είναι η δεκαετία που ήμουν πιτσιρίκα και τη βίωσα διαφορετικά. Σαν άνθρωπος, όμως, θα σου έλεγα ότι ζω γι' αυτό που έρχεται. Παρόλο που είναι δυσοίωνο αυτό που έρχεται ίσως είναι το καλύτερο.

Θα κάνατε σχέση με κάποιον μικρότερό σας;
Όχι. Το έχω δοκιμάσει και δεν μου ταιριάζει. Είμαστε άλλοι κόσμοι. Έχω μια άλλη διαδρομή ζωής. Σίγουρα ένα νέο παιδί σου δίνει πολλά, αλλά εγώ δεν μπορώ να επικοινωνήσω.

Ο άντρας που θα είναι δίπλα στη Βάνα Μπάρμπα ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει;
Να είναι ο εαυτός του και να θέλει να πάει τον άνθρωπό του ψηλά. Να θέλει να τον ανεβάσει και όχι να τον κατεβάσει εξαιτίας της προσωπικής του ανασφάλειας.

Υπάρχουν τέτοιοι άντρες;
Είναι ένα 2-3%.

Μία γυναίκα πληθωρική, όπως εσείς, έναν άντρα ίσως τον φόβιζε.
Είναι αλήθεια αυτό, μου συμβαίνει.

Κάνετε εσείς το πρώτο βήμα;
Αν κάτι μ' αρέσει, ναι εννοείται, αλλά εμένα το πρόβλημά μου είναι ότι δύσκολα μ' αρέσει κάτι πια.

Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί έχω ζήσει και μεγάλους έρωτες και πολλές γεμάτες δεκαετίες. Η ζωή μου ήταν πιο πολύ έρωτες παρά δουλειά. Έτσι, έρχεται κάποια στιγμή το πλήρωμα του χρόνου όπου θέλεις κάτι το πολύ ιδιαίτερο για να είσαι καλά.

Τι θα θέλατε από την προσωπική σας ζωή για τα χρόνια που έρχονται;
Θα ήθελα μία ασφάλεια σε οικονομικό επίπεδο για να μπορώ να είμαι πιο ελεύθερη, για να μην κάνω συμβιβασμούς. Θα ήθελα να υπάρξει ένας καινούριος έρωτας στη ζωή μου. Σύντροφο χρειάζομαι, όχι έρωτα που θα με κάνει να χάσω τα αυγά και τα πασχάλια. Αυτό το είχα τόσα χρόνια, θα ήμουν αγνώμων αν το ξαναζητούσα.

Είστε υπέρ ή κατά του γάμου;
Η μονογαμία του γάμου είναι ενάντια στην ανθρώπινη φύση. Δεν έχουμε γεννηθεί για να είμαστε με έναν άνθρωπο όλη μας τη ζωή. Το ιδανικό θα ήταν να μπορούμε μετά τα 45 να παντρευόμαστε γιατί τότε και οι ορμές ηρεμούν και η ζωή μας και η ματιά μας. Δεν μπορεί στα 20 να αποφασίσεις να είσαι με έναν άντρα για όλη σου τη ζωή.

Σας έχει απορρίψει ποτέ άντρας;
Δεν με έχει απορρίψει ποτέ άντρας.

Μέχρι πού έχετε φτάσει για έναν έρωτα;
Στην καταστροφή. Έχω κάνει πολλά γι' αυτό και είμαι άξιο παιδί του έρωτα. Δεν του κρύφτηκα. Ό,τι είχα, και ψυχικά και υλικά, τα πουλούσα για να υπάρχω, για να μπορώ να υπερασπιστώ έναν άντρα, έναν έρωτα. Τα έχω κάνει όλα. Απλά κάποια στιγμή έφευγα λίγο πιο νωρίς απ' ότι έπρεπε.
Αυτό το έχετε μετανιώσει;
Σε μερικές σχέσεις ναι, γιατί ήταν πολύ αξιόλογες.

Τις περισσότερες γυναίκες τις γοητεύει το κύρος και η εξουσία που δίνουν τα χρήματα και η δόξα σε έναν άντρα. Εσάς;
Η εξουσία του άντρα είναι το κοινωνικό του στάτους. Της γυναίκας είναι η ομορφιά. Βλέπεις άσχημους άντρες που έχουν ένα στάτους και αυτό πουλάει.

Εσάς σας ελκύουν οι άσχημοι άντρες με στάτους;
Πάντα με έλκυαν οι άσχημοι άντρες με στάτους και τρόπους. Η εξουσία είναι το μεγαλύτερο αφροδισιακό.
Πώς αντιδράτε όταν φωτογραφίζουν καρέ καρέ κάθε κομμάτι της προσωπικής σας ζωής και το βλέπετε εξώφυλλο στα περιοδικά; Το έχετε επιδιώξει ποτέ εσείς η ίδια;
Φυσικά και το έχω επιδιώξει. Ποτέ δεν έρχονται οι παπαράτσι εάν δεν τους επιτρέψεις να μπουν στη ζωή σου. Είναι ένα παιχνίδι που παίζουμε και εμείς και αυτοί. Μην ακούσεις ποτέ ότι μας κυνηγάνε, αυτά είναι μπούρδες. Όποιες κλαίγονται ότι οι παπαράτσι τις ενοχλούν, είναι αυτές που οι παπαράτσι δεν τις φωτογραφίζουν ποτέ. Θέλουμε να «πουλήσουμε» τη ζωή μας γιατί είναι ένα κομμάτι της showbiz. Άλλωστε, εγώ βγήκα και ξεκαθάρισα ότι είμαι στη showbiz, δεν είμαι ηθοποιός της Επιδαύρου. Είμαστε προϊόντα στο σούπερ μάρκετ και για εμάς υπάρχει τιμή αγοράς.

Στη δουλειά σας υπάρχει ημερομηνία λήξης;
Στα πάντα υπάρχει.

Τη φοβάστε;
Πιστεύω ότι κάπως αλλιώς θα λειτουργήσει σε μένα. Δεν ξέρω πώς θα είναι το φινάλε, αλλά είμαι τόσο χορτάτη που πιστεύω ότι μόνη μου θα θέλω να αποσυρθώ. Το όνειρό μου είναι να μπω στη Unicef, να κάνω ταξίδια σε όλο τον κόσμο, να κάνω πράγματα που θα με γεμίσουν σαν άνθρωπο. Δεν μπορείς να είσαι 50και και να θέλεις να το παίζεις μοιραία, γίνεσαι γραφική.

Το δικό σας φινάλε είναι κοντά;
Την πόρτα τη βλέπω αλλά δεν την αγγίζω ακόμα.

Έχουν και τα sex symbols ημερομηνία λήξης;
Ναι.

Δεν αποδέχεστε δηλαδή αυτό το χαρακτηρισμό σήμερα;
Όσο μεγαλώνω δεν τον αποδέχομαι. Μ' αρέσει να είμαι μία γοητευτική γυναίκα. Το sex symbol είναι για τα νέα κορίτσια. Ήμουν, υπήρξα και ήταν μεγάλη μου τιμή. Χαίρομαι που ήμουν το όνειρο και η προσδοκία πολλών αρσενικών και πολλών γυναικών που με μίσησαν, αλλά η ζωή περνάει και θα ήμουν ανόητη αν έμενα στα παλιά.

Μπορούν να γεννηθούν sex symbols και stars με τα δεδομένα της showbiz σήμερα;
Ο σταρ είναι κάποιος που λάμπει. Μ' αυτή την έννοια είναι πολλά κορίτσια που είναι όμορφα και λαμπερά. Το θέμα είναι ότι όλες τους είναι πολύ όμορφες και εύκολα χάνουν τη μπάλα. Γίνονται μη προσεγγίσιμες και εκεί την πατάνε.

Μοιάζετε να τα έχετε όλα: Λάμψη, χρήματα...
Χρήματα δεν έχω όσα ήθελα, το παλεύω.

Υπάρχει κάτι που λείπει από τη ζωή σας τώρα;
Θα ήθελα να έχω μία δουλειά που θα μου παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Και φυσικά υγεία.

Μαζί με όλα αυτά είστε και μητέρα.
Το ωραιότερο δώρο είναι αυτό.

Πώς είναι η καθημερινότητα με τη Φαίδρα;
Γεμάτη αγάπη, φιλονικίες, τσακωμούς.

Καταλαβαίνει ότι η μαμά της είναι διάσημη;
Δυστυχώς, το καταλαβαίνει. Της το λένε στο σχολείο, της ζητάνε αυτόγραφα. Στην αρχή της έλεγα ότι όλες οι μαμάδες είναι διάσημες και ότι όλες βγαίνουν στα εξώφυλλα. Τώρα πια δεν μπορώ να της λέω τέτοια ψεματάκια και προσπαθώ να της εξηγήσω ότι είναι μία δουλειά σαν όλες τις άλλες. Της κόβω τα φτερά και θέλω να την κρατάω στη γη.

Θέλει να ακολουθήσει τον δικό σας δρόμο;
Εύχομαι όχι. Είναι κάτι που δεν θέλω να γίνει ποτέ.

Σας έχει αφήσει τόσο πικρή γεύση η διαδρομή;
Είναι δύσκολη η ζωή η δική μας. Μπορεί να είναι και λαμπερή, αλλά δεν ξέρω αν ο καθένας έχει τις αντοχές να τη ζήσει.

Μία γυναίκα μόνη μπορεί να μεγαλώσει ένα παιδί χωρίς έναν άντρα μέσα στο σπίτι;
Όχι, το θεωρώ λάθος. Πρέπει να υπάρχει και παρουσία του αρσενικού για να υπάρχει μία ισορροπία.

Μετανιώνετε, δηλαδή, σε ένα σημείο για την επιλογή σας να μεγαλώνετε μόνη τη Φαίδρα;
Θα προτιμούσα να έχω και τη βοήθεια ενός αρσενικού.

Δεύτερο παιδί θα κάνατε;
Ναι, θα ήθελα να κάνω κι άλλο παιδί.

Πώς είναι η Φαίδρα με τους συντρόφους σας;
Δεν τους θέλει καθόλου. Έχει μάθει με μένα και θέλει να είμαστε οι δυο μας. Αισθάνεται ότι κάποιος θα της πάρει τη μαμά της. Όποιος έρχεται είναι απειλή για τη Φαίδρα.

Ποιο λάθος πιστεύετε ότι έχετε κάνει στην ανατροφή της Φαίδρας;
Είμαι υπερβολική στην αγάπη μου κι αυτό την κακομαθαίνει.

Πίσω από έναν επιτυχημένο άντρα κρύβεται μία έξυπνη γυναίκα. Πίσω από την επιτυχημένη γυναίκα ποιος κρύβεται;
Ένας καθόλου άντρας!

Τι κάνει τον άντρα;
Να έχει αρχές, να κρατάει τον λόγο του.

Ζηλεύετε;
Κάθε φορά που είμαι ερωτευμένη ζηλεύω, γίνεται χαμός. Μία φορά χαστούκισα και μία γυναίκα γιατί προσπάθησε να προκαλέσει εμένα, φλερτάροντας τον σύντροφό μου. Ήμασταν στο Διογένη, τραγουδούσε η Βίσση και αυτή ερχόταν και έλεγε διάφορα στον τότε σύντροφό μου. Ε, εκεί της έδωσα ένα χαστούκι και της λέω «για συνέχισε τώρα». Οι υπόλοιποι από τα άλλα τραπέζια μου έλεγαν «μπράβο» και μου έκαναν νοήματα. Όταν της είπα «σήκω φύγε τώρα», αυτή έμεινε εκεί, πράγμα που έδειξε πόσο λίγη ήταν.

Τι κληρονομήσατε από τη μητέρα σας;
Τον χαρακτήρα της. Ήταν πολύ όμορφη, εγώ δεν είμαι τόσο όμορφη όσο ήταν η μητέρα μου. Μου τη θυμίζω απίστευτα. Καμιά φορά της λέω, «δεν σ' αντέχω, είμαστε ίδιες».

Ποια είναι η σχέση σας με τον χρόνο;
Τον σέβομαι, τον μισώ και προσπαθώ να τον κάνω φίλο.

Θα κάνατε πλαστική επέμβαση;
Με ανησυχεί που ξαφνικά όταν μεγαλώσουν λίγο όλες γίνονται μάσκες. Αν υπήρχε ένας πολύ καλός γιατρός που θα με έκανε πιο όμορφη χωρίς να με αλλοιώσει, φυσικά και θα το έκανα.

Εκπομπή στην τηλεόραση θα ξανακάνατε;
Ναι, θα το ήθελα και το κυνηγάω. Θα ήθελα να κάνω βραδινή εκπομπή στη ΝΕΤ, λίγο πιο τρελή, λίγο πιο περίεργη.

Έχετε πρόταση;
Ναι, συζητάω τώρα για ένα ανατρεπτικό talk show. Ίσως από Σεπτέμβριο ξεκινήσει.

Άλλα σχέδια;
Θέλω να γράψω ένα βιβλίο τώρα, «Το εγχειρίδιο ενός κακού celebrity». Γιατί τα celebrity είναι όλα ψεύτικα. Θέλω να γράψω για την πορεία της ζωής μου για να βλέπουν τα κορίτσια, που καμιά φορά μας έχουν πρότυπο, ποια είναι τα καλά και ποια τα άσχημα της δουλειάς. Για να καταλάβεις, ο κακός celebrity είναι αυτός που δεν εξυπηρετεί το σύστημα, αλλά είναι ο εαυτός του. Ο καλός, είναι αυτός που το σύστημα τον αγαπάει, τον βοηθάει και τον προμοτάρει. Αλλά ο ίδιος είναι φελλός. Υπάρχουν σταρς στην Ελλάδα που είναι ακριβώς αυτό. Είναι δήθεν ενώ φαίνονται τόσο γλυκά παιδιά.

Τι κρατάτε και τι αφήνετε από το παρελθόν σας;
Είναι ερώτηση ψυχανάλυσης αυτή...Το αγαπάω τόσο πολύ το παρελθόν μου. Πώς θα μπορούσα να απαρνηθώ τα λάθη μου; Τα λάθη μου είμαι εγώ.
Κλείνοντας θα ήθελα να μου πείτε κάτι που δεν σας έχει ρωτήσει ποτέ κανείς, κάτι που το κρατάτε μέσα σας και ίσως είναι από τα ελάχιστα πράγματα που δεν γνωρίζουμε για εσάς;
Μήπως να μην τα μάθουμε και όλα; Μήπως να αφήσουμε και λίγο αυτό το μυστήριο ότι κάτι μπορεί να υπάρχει που μπορεί να μην το ξέρει καλά και η ίδια ή δεν θέλει να το μάθουν και οι άλλοι; Ίσως κάποια μικρά ψήγματα στην ψυχή μας να είναι τόσο δικά μας που να μην πρέπει να τα πούμε σε όλο τον κόσμο.

(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό adore στο τεύχος Μαρτίου 2011)
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: