Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Φοβούνται να περάσουν
στο απέναντι πεζοδρόμιο

Ένας στους δύο Θεσσαλονικείς νιώθει ανασφάλεια στο να διασχίσει πεζός σηματοδοτούμενη διάβαση στην οδό Τσιμισκή συνοδεύοντας ανήλικο ενώ περίπου το 40% των ερωτηθέντων ζητά άμεση απομάκρυνση των παρανόμως σταθμευμένων αυτοκινήτων από τους πεζόδρομους της πόλης.

Της Σοφίας Τουντούρη

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε στο 4ο Επιχειρηματικό Φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του ΑΠΘ, κ. Σωκράτης Μπάσμπας, ύστερα από έρευνες που έγιναν το 2007 και το 2008 και με τη συμπλήρωση 300 περίπου ερωτηματολογίων για την κάθε μία.

Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από 4 στους 10 πεζούς εκφράζουν τον φόβο για τυχόν εμπλοκή τους σε περιστατικό με ΙΧ διασχίζοντας την πλατεία Αριστοτέλους, ενώ ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 55% ότι απλώς διασχίζει τους πεζόδρομους της Ικτίνου και της Αριστοτέλους προκειμένου να βρεθεί σε ένα άλλο σημείο της πόλης. Τέλος, 1 στους 3 θεωρεί ότι οι δύο πεζόδρομοι του κέντρου της Θεσσαλονίκης δεν είναι ούτε πρακτικοί ούτε και ελκυστικοί ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, που αγγίζει το 40%, επιθυμεί να απομακρυνθούν αμέσως από την περιοχή τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα αλλά και τα τραπεζοκαθίσματα.

«Πάντα τα όρια ανάμεσα στο λογικό και στο μέτρο είναι τα δύσκολα. Ο μεν ιδιοκτήτης της εκάστοτε καφετέριας θέλει περισσότερο χώρο, ο πεζός θέλει την άνεσή του αλλά ο πεζός άλλη στιγμή θέλει να βρει και χώρο να καθίσει στις καφετέριες αυτές. Προσωπικά είμαι της άποψης ότι χρειαζόμαστε λιγότερα τραπεζοκαθίσματα για να εξυπηρετούνται ευκολότερα οι πεζοί» ανέφερε μιλώντας στη «Σ» ο αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού κ. Βενιαμίν Καρακωστάνογλου και πρόσθεσε: «Πρέπει να αποφασίσουμε η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του φραπέ και του χαβαλέ ή η πόλη η σοβαρή που το κύριο μέλημα των κατοίκων είναι να εργάζονται ή να περιδιαβαίνουν την πόλη;»

Υπενθυμίζεται, ότι σε παλαιότερη σχετική έρευνα του ίδιου τμήματος το 2005, σε δείγμα περίπου 190 ατόμων, το 60% απάντησε ότι θα χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του ποδήλατο από τον χώρο όπου άφησε το αυτοκίνητό του μέχρι τον τελικό προορισμό του, εάν το δίτροχο διατίθετο δωρεάν.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη)

Δεν υπάρχουν σχόλια: