Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2008

Ακίνητα στα αζήτητα!

"ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ"
ΖΗΤΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΙΤΩΝ



Άδεις βιτρίνες, ενοικιαστήρια σε καταστήματα που «ζητούν» ενοικιαστή. Αυτή είναι η εικόνα που κυριαρχεί κατά μήκος των κεντρικότερων δρόμων της πόλης, που άλλοτε άνθιζαν οικονομικά και έσφυζαν από ζωή. Σήμα κινδύνου εκπέμπουν έμποροι και μεσίτες, σύμφωνα με τους οποίους, οι βασικότεροι παράγοντες για το υπάρχον αρνητικό κλίμα που διαμορφώνεται στην αγορά της πόλης είναι η γενικότερη κρίση στην αγορά, η έλευση και καθιέρωση των μεγάλων εμπορικών κέντρων και η έλλειψη χώρων στάθμευσης που αποτρέπουν τους οδηγούς να επισκεφθούν τις τοπικές αγορές της Θεσσαλονίκης.

Της Σοφίας Τουντούρη

Να βάλουν… νερό στο κρασί τους καλεί ο σύλλογος μεσιτών τους ιδιοκτήτες ακινήτων, καθώς τα τελευταία χρόνια οι τιμές έχουν σκαρφαλώσει στα ύψη με αποτέλεσμα οι χώροι να παραμένουν ξενοίκιαστοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. «Θα πρέπει οι ιδιοκτήτες των ακινήτων να προσαρμόσουν τις τιμές των μισθωμάτων στα δεδομένα της εποχής. Συναντάμε πολύ συχνά μισθώματα πολύ ακριβά για την περιοχή και τα μέτρα. Για μένα πολλές φορές οι οικονομικές απαιτήσεις των ιδιοκτητών είναι υπερβολικές και σ’ αυτές οφείλονται τα ξενοίκιαστα καταστήματα», δήλωσε στη «Σ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλης Αναγνώστου.
Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα σε κεντρικούς δρόμους όπως η Τσιμισκή, η Μητροπόλεως και η Λ. Νίκης όπου δεκάδες καταστήματα μένουν ξενοίκιαστα για πολλούς μήνες. Η κατάσταση δεν διαφοροποιείται όμως και στην ανατολική Θεσσαλονίκη και κυρίως στις οδούς Β. Όλγας και Εθν. Αντιστάσεως. «Σε περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκης, ίσως δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμη συνθήκες ωρίμανσης της αγοράς. Κάποτε υπήρχαν αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, έπιπλα και είδη υγιεινής εκεί. Τώρα τα περισσότερα από αυτά τα καταστήματα έχουν μετακομίσει εκτός Θεσσαλονίκης», επισήμανε στη «Σ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Χαντζαρίδης.

Στα 150 ευρώ το τ.μ.!

Η οικονομική κρίση φαίνεται να μην επηρεάζει κάποιους ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν διστάζουν κάθε χρόνο να αυξάνουν την τιμή του μισθώματος και να ζητούν ιδιαίτερα αυξημένο «αέρα». «Οι ιδιοκτήτες φαίνεται πως έχουν καλομάθει. Πρέπει, όμως, να βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους!» τόνισε ο κ. Αναγνώστου.
Σύμφωνα με έρευνα της «Σ» κατάστημα 68 τ.μ. επί της οδού Βογατσικού (κάθετη στην οδό Μητροπόλεως) ενοικιάζεται 10.000 ευρώ τον μήνα, που μεταφράζεται στα 150 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο! Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του για να το ενοικιάσει ζητά και επιπλέον αέρα 200.000 ευρώ. Εντοπίσαμε, επίσης, κατάστημα 350 τ.μ. στην οδό Μαρτίου να ενοικιάζεται στα 35.000 ευρώ τον μήνα, δηλαδή 100 ευρώ το τ.μ. Ενοίκιο 14.000 μηνιαίως ζητά ιδιοκτήτης καταστήματος 140 τ.μ. (100ευρώ το τ.μ.) στην οδό Τσιμισκή, ενώ στον ίδιο δρόμο εντοπίσαμε κατάστημα μόλις 25 τ.μ. να ενοικιάζεται στα 5.000 ευρώ τον μήνα (200ευρώ το τ.μ.)!
Διαφοροποιημένη είναι η εικόνα στα εμπορικά κέντρα, καθώς οι τιμές εκεί κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα. Σε μεγάλο εμπορικό κέντρο στην περιοχή της Θέρμης, η τιμή του τετραγωνικού μέτρου για ενοικίαση κυμαίνεται στα 55 ευρώ. Ένα κατάστημα, δηλαδή, 50 τ.μ. ενοικιάζεται περίπου στα 2.500 ευρώ τον μήνα, μίσθωμα που εξαρτάται από τη χρήση και το σημείο του καταστήματος μέσα στο εμπορικό κέντρο.

Τα κυρίαρχα προβλήματα

Η έλευση των εμπορικών κέντρων και οι αυξημένες τιμές των ενοικίων σε συνδυασμό με τη γενικότερη κρίση στην αγορά είναι τα κύρια αίτια που αναγκάζουν τους εμπόρους να βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους. «Όλοι οι παράγοντες επηρεάζουν και δημιουργούν αυτό το κακό γενικό κλίμα. Από τη μία η εμφάνιση των μεγάλων εμπορικών κέντρων τα τελευταία χρόνια και από την άλλη η δυσκολία που αντιμετωπίζει η αγορά», ανέφερε ο κ. Αναγνώστου.
Σύμφωνα με τους εμπόρους του κέντρου κυρίαρχο πρόβλημα είναι η απουσία θέσεων στάθμευσης, καθώς αυτό λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους περισσότερους Θεσσαλονικείς. Η αποκέντρωση αποτελεί έναν ακόμη λόγο για την παρακμή που σημειώνεται στο κέντρο της πόλης. Τα χαμηλότερα ενοίκια, αλλά και η ευκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης είναι οι λόγοι που οι Θεσσαλονικείς επιλέγουν τα καταστήματα που βρίσκονται εκτός της πόλης. «Η αποκέντρωση δεν είναι κακή. Στις αγορές της ανατολικής Θεσσαλονίκης ακόμη δεν υπάρχουν τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κρατήσουν τους καταναλωτές, να κάνει δηλαδή τις αγορές αυτές αναζητήσιμες», τόνισε ο κ. Χαντζαρίδης.

Τα μικρομάγαζα έχουν… πεθάνει

Παρακμή γνωρίζουν και τα λεγόμενα μικρομάγαζα, τα καταστήματα της γειτονιάς όπως τα αποκαλούμε, καθώς και σε αυτή την περίπτωση σε παράπλευρους δρόμους και στενά, τα καταστήματα μένουν στα αζήτητα. «Τα μικρομάγαζα έχουν… πεθάνει! Στην οδό Παρασκευοπούλου ή στην οδό Αγ. Τριάδος, για παράδειγμα, τα μικρά καταστήματα δεν νοικιάζονται πλέον γιατί έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Οι καιροί επιτάσσουν μεγαλύτερα καταστήματα ειδικά μετά την εμφάνιση των πολλών σούπερ μάρκετ στις γειτονιές», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλης Αναγνώστου.

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη" στις 7.10.2008)



2 σχόλια:

e-ioannis είπε...

Συγχαρητηρια Σοφουλα,
τι ωραια που τα περιγραφεις !
απο σημερα θα γινω αναγνωστης σου !
καλη επιτυχια,καλη σταδιοδρομια !

Λόγια...Σοφίας είπε...

Σ' ευχαριστώ Ιωάννη.
Να είσαι καλά!