Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗΣ εξομολογείται...


Τα τρία Τ της επιτυχίας είναι, σύμφωνα με τον Οδυσσέα Ελύτη, η Τόλμη, η Τύχη και το Ταλέντο.Το τέταρτο ακούει στο όνομα Τσαλταμπάσης. Ο ηθοποιός αντιμετωπίζει τη ζωή με χιούμορ και βλέπει την τύχη να του χαμογελά και να τον επιβραβεύει. Και όχι άδικα, γιατί ο Θανάσης ήρθε για να μείνει.

της Σοφίας Τουντούρη

Μέσα από τη συνέντευξη αυτή εξηγείται το γιατί θεωρείται ο νόυμερο 1 ηθοποιός της γενιάς του και ποιος είναι ο λόγος που μικροί και μεγάλοι κάνουν ουρές -ή σε κάποιες άλλες περιπτώσεις...νούμερα- για να τον παρακολουθήσουν. Από την πρώτη στιγμή που θα τον κοιτάξει κανείς καταλαβαίνει πόσο ξεχωριστός είναι. Προγειωμένος, με καθαρό βλέμμα, ο νεαρός ηθοποιός δηλώνει ότι από τα γεννοφάσκια του του άρεσε να παρακολουθεί θέατρο. "Έλεγα ιστορίες και πάντα έβαζα "σάλτσες"" μου λέει. "Στις γυναίκες οι σάλτσες αρέσουν;" τον ρωτώ. "Λένε ότι οι σάλτσες παχαίνουν, παρόλα αυτά τις τρώτε..." απαντά δείχνοντας στη στιγμή το πόσο ετοιμόλογος είναι. "Μ' άρεσε όταν διάβαζα κόμικς ή όταν με πήγαινε η μαμά μου θέατρο. Ένιωθα ότι μπαίνω σε έναν άλλο κόσμο. Έβλεπα τα νιντζάκια στην τηλεόραση και αμέσως μετά έκανα κι εγώ το νιντζάκι!".
Από τα σοκάκια της Άνω Πόλης ο Θανάσης Τσαλταμπάσης βρέθηκε στην Αθήνα "παλεύοντας" να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. "Πήρα την απόφαση να κατέβω στην Αθήνα και να πάω εκεί σε δραματική σχολή. Σπούδαζα Μηχανολόγος Μηχανικός στην Κοζάνη, έτοιμος να συνεχίσω το επάγγελμα του πατέρα μου, όμως ένιωθα πνιγμένος". Στη συνέχεια ήρθε η πρόταση από γνωστή εταιρία κινητής τηλεφωνίας και εκεί άρχισαν όλα
για τον νεαρό ηθοποιό. "Θεώρησα ότι η διαφήμιση ήταν η ευκαιρία της ζωής μου. Ένιωθα ότι παίζω το καλύτερο έργο του κόσμου, ότι παίζω στο πιο εμπορικό σίριαλ και κάνω τον πιο σημαντικό ρόλο. Αυτό νιώθω, άλλωστε, σε κάθε δουλειά".
Για τον Θανάση το ταλέντο δεν είναι αρκετό για έναν ηθοποιό, απλώς αποτελεί την πρώτη ύλη. "Το ταλέντο για μένα περιλαμβάνει δουλειά, πειθαρχία, μόρφωση, εξειδίκευση στο αντικείμενο, γνώσεις και ώρες εργασίας. Δεν φτάνει απλά να τα λες. Δυστυχώς πολλοί έχουν επαναπαυτεί σ' αυτό".
Πρόσφατα βραβεύτηκε ως "πρόσωπο της χρονιάς". Μάλιστα, όταν του απένειμαν το βραβείο ο ίδιος δάκρυσε δημοσίως δείχνοντας και την πιο ευαίσθητη πλευρά του. "Ένιωσα να δικαιώνεται η δουλειά που έχω ρίξει έως σήμερα. Ακούγοντας ανθρώπους όπως ο Πέτρος Φιλιππίδης να λέει αυτά που έλεγε εκείνη τη στιγμή, δεν μπορούσα να κρατηθώ. Απίστευτο συναίσθημα!".
Πιστεύει πως η Ελλάδα έχει σήμερα μεγάλους ηθοποιούς και μάλιστα μεγαλύτερους από τους αγαπημένους της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. "Χαϊκάλης, Φιλιππίδης, Χαραλαμπόπουλος, Μπέζος...Έχουμε πολλούς, οι οποίοι μπορούν να παίξουν πολλά πράγματα και όχι μόνο 2-3 ρόλους όπως συνέβαινε με τους παλιούς. Έναν ηθοποιό μέσα σε ένα χρόνο θα τον δεις σε διαφημίσεις, σίριαλ, παραστάσεις και ταινίες. Εκτίθενται συνέχεια. Τότε, τους θεοποιούσαμε γιατί τους βλέπαμε μία φορά τον χρόνο. Γι' αυτό έχουμε την εικόνα αυτή στο μυαλό μας".
Στη δουλειά του διοχετεύει όλα του τα συναισθήματα για να μην το κάνει στη ζωή του. "Εκεί όντως ξεσπάω. Στη ζωή είμαι προσγειωμένος, γιατί έχω ζήσει το παραμύθι μέσα από τους ρόλους μου και μου έχει φύγει η περιέργεια".
Κόντρα στα στερεότυπα που θέλουν τους άντρες να μην μπορούν να έχουν πραγματικές φιλίες με γυναίκες ο Θανάσης δηλώνει ότι η καλύτερή του φίλη είναι γυναίκα. "Πιστεύω στη φιλία μεταξύ ανδρών και γυναικών. Μπορεί να είναι ανιδιοτελή". Στην προσωπική του ζωή ο ίδιος κρατά χαμηλό προφίλ. Ωστόσο, δηλώνει απερίφραστα ότι δεν θέλει να αλλάζουν οι ρόλοι, αφού είναι "ανατολίτης" και θέλει ο άντρας να διατηρεί τον ρόλο του κυνηγού. Η σύντροφός του θέλει να είναι διακριτική, να σέβεται και να ξεχωρίζει χώρους και στιγμές. Τον ρωτάω αν νιώθει ότι οι γυναίκες τον πλησιάζουν περισσότερο τώρα που είναι γνωστός. Δεν μου απαντά, απλώς χαμογελά. "Βγάζω το ζουζουνίστικο στους ρόλους μου και αυτό πιστεύουν οι γυναίκες για μένα και στην πραγματικότητα".
Είναι προληπτικός και έχει γούρια. "Στο θέατρο, επειδή στην πρώτη μου παράσταση το παπούτσι ήταν μεγάλο είχα βάλει διπλή κάλτσα. Έκτοτε σε κάθε παράσταση φοράω παπούτσι ένα νούμερο μεγαλύτερο με διπλή κάλτσα. Έχω κάτι τέτοια κολλήματα".
Προβλέψεις για το μέλλον δεν κάνει. "Δεν είμαι η Λίτσα Πατέρα, ο Θανάσης Τσαλταμπάσης είμαι!". Ο Θανάσης απέδειξε πως τελικά η "Θεσσαλονίκη βγάζει τα καλύτερα -και πιο ταλαντούχα- παιδιά"...


(ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑDORE στο τεύχος Μαϊου 2009)


Δεν υπάρχουν σχόλια: